אתר תדמיתי או מכירתי

בעלי עסקים רבים מעוניים להקים אתר אינטרנט על מנת לשווק את העסק שלהם. אחת הטעויות הנפוצות נובעת מחוסר הבנה בתחום האינטרנט וקשורה לאופי האתר. בעידן הדיגיטלי ישנם שני סוגים של אתרים שמתאימים לעסקים והם אתרים תדמיתיים ואתרים מכירתיים. לפני כשנה פנה אלי בעל עסק וביקש לממש את זכותו לקבלת החזר מהמדינה בגין הקמת אתר אינטרנט לעסק שלו. למרבה הצער במהלך פגישת הייעוץ שקיימנו גילה בעל העסק שלמעשה הוא אינו יכול להקים אתר מכירתי ולקבל את כספי ההחזר מהמדינה מסיבה מאוד פשוטה – הוא אינו מוכר מוצר אלא שירות של התקנת מערכות קירור. מכיוון שהוא לא מוכר מוצר אין אפשרות להקים בעבורו אתר מכירתי עם עגלת קניות שכן אין אפשרות לאכלס את האתר במוצרים. דווקא במקרה זה היה בעל העסק צריך להקים אתר תדמיתי המציג את השירותים שהוא מציע אך לצערו כמובן שהמדינה אינה מעניקה החזר במקרה כזה.

אתר מכירתי כדרך שיווקית לשירות

מכיוון שאותו לקוח מציע שירות, במקרה הזה של התקנת מערכות קירור, מצאנו את הפיתרון לכך שיוכל להקים אתר תדמיתי ומכירתי באחד. הצעתי ללקוח ליזום יצירת מוצרים שהוא יכול לשווק – מערכות קירור מוכנות מראש שדורשות רק התקנה. מכיוון שבתחום שלו יש סטנדרטים וגדלים יחסית קבועים למערכות הקירור הוא הצליח ליצור מוצרים שמתאימים להתקנה ברוב מערכות הקירור וגם מוצרים מודולריים שניתן להתקין ביתר מערכות הקירור. הוספנו לאתרו גם את השירותים אשר הוא מציע ובכך יצרנו אתר מכירתי-תדמיתי משולב כשהמטרה האולטימטיבית היא כמובן למכור את השירותים שהוא מציע יחד עם קטגוריית מוצרים שהוא מייצר מראש ומחזיק במלאי.

יצירתיות היא שם המשחק

גם אם העסק שלכם הוא מכירת שירות מסויים אין זה אומר שאינכם יכולים ליצור קטגוריית מוצרים שאתם יכולים לספק ללקוח. מתקיני מכונות כביסה יכולים למכור גם מגני ברקים ועגלות נשיאה, מתקיני מערכות קירור יכולים למכור פילטרים, חלקי חילוף וגופי קירור מודולריים ומתקיני משאבות מערכות גז יכולים למכור יחידות חימום למים. הכל נמצא במחשבה ארוכת טווח ויצירת פתרונות מעשיים בשטח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *