דגשים לפרסום מודעה

רבים שואלים אותי כיצד ניתן לפרסם מודעה בעיתון ולהשיג מקסימום חשיפה ותשומת לב. התשובות כמובן הן שונות ומגוונות אך הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא לסמוך על הגרפיקאי\ת שאתם עובדים מולו. נכון שאתם בעלי העסק ויודעים מה טוב לעסק שלכם, אבל עיצוב גרפי הוא נושא שונה לחלוטין ועוסק בגירוי העין, ומי ידע יותר טוב מאשר גרפיקאי שזה הוא תחום עבודתו והוא בוודאי עוסק בכך מהבוקר עד הערב.

השאלה הראשונה והמתבקשת היא האם מדובר בעסק חדש או עסק וותיק. כשאנו פותחים את העיתון אנו נתקלים בשני סוגים של מודעות, מודעות מיתוגיות ומודעות מתומחרות. המודעות המיתוגיות אינן מציגות לרוב רשימה של מוצרים או שירותים אלא את המוצר המוביל של אותה החברה או אותו העסק ולעיתים קרובות היא גם חסרת מחיר. המודעות המתומחרות מציגות רשימה של שירותים או מוצרים שהחברה או העסק מציגים ולעיתים בשל כך שמדובר בפרסום שמגיע ללקוחות רבים נאלצים המפרסמים ליצור מחירים תחרותיים או מחירי מבצע שכמובן פוגעים ברווחיות של העסק. המודעות המיתוגיות מתאימות לעסקים יותר ותיקים ומבוססים (או בלעדיים) והמודעות המתומחרות מתאימות לעסקים חדשים או עסקים שמוכרים מוצרים נפוצים והמטרה שלהם היא כן להתחרות ו"לתת פייט" לעסקים המתחרים האחרים.

נושא חשוב נוסף שעליו יש לשים דגש הוא הפסיכולוגיה. צבעים מסויימים מגרים ומושכים את העין עד כדי כך שאפילו אדם שמרפרף בעיתון עלול להתעכב עליהם. דוגמה יפה הם צבעי אדום ושחור – מדובר בצבעים כהים שמזעזעים את העין ולכן הקוראים מתעכבים עליהם. ניתן לראות את זה בעיתונים המודפסים בעיקר, כאשר העורך רוצה להדגיש כתבה או להראות את החשיבות שלה הכותרת תמיד תהיה רקע אדום-טקסט לבן\שחור. כתבות קלילות ונעימות (בעיקר בחגים או נושאים שמחים) יהיו רקע כחול-טקסט לבן. זאת לא טעות או מדיניות, זאת שיטה ותיקה וידועה בתחום העיתונות. אך האם צבע אדום מתאים לפרסום בנושא שואבי אבק? ממש לא. צבעים של אדום, צהוב ושחור מתאימים למסעדות ולבשרים (מקדונלדס, בורגר קינג, בורגר ראנץ' לדוגמה) ולעיתים אף לרשתות שיווק ומזון (שופרסל או יינות ביתן לדוגמה). מומלץ בחום להתייעץ עם הגרפיקאי\ת שלכם ולהשתדל לקבל את דעתו, סביר להניח שהוא יודע מה עדיף לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *