תוכן שיווקי לאתר מכירתי

אחד הלבטים הגדולים של מרבית לקוחותינו הוא כיצד אני מצליח לפלוט מראשי את המידע שהצטבר ברשותי אל תוכנת הוורד. בעלי עסקים רבים נתקלים באותה הבעיה כאשר הם רוצים לכתוב את התוכן השיווקי למוצר או לסדרת המוצרים שלהם אך הם אינם יודעים מהיכן להתחיל ולעיתים היכן לסיים. הרי הידע המקצועי של בעל העסק הוא Priceless ואין עוררין שהוא יכול להעביר הרצאות שלמות אודות המוצר המנצח שלו, אך הכתיבה עצמה של התוכן השיווקי יכולה להיות משימה כמעט בלתי אפשרית. המכשול הראשון שכתבנו עליו הוא המצב בו בעל העסק אינו יודע מהיכן להתחיל. הרי למכור הוא יודע, לשווק הוא יודע וגם לנהל הוא יודע. אז למה לו בכלל לבלות מספר שעות מול המחשב בניסיון לכתוב את התוכן השיווקי? במקרה ההפוך – בעל העסק יודע להוציא את התוכן השיווקי אל מעבד התמלילים אך הוא אינו יודע מתי לעצור. האם רלוונטי ללקוח שלמוצר יש 2400 או 2600 סל"ד? במקרים נדירים ברור שכן, אך למרבית הלקוחות הרלוונטיות מתחילה בצבעים ומסתיימת במספר המצבים.

איך תכוונו את העכבר של הלקוח

בעידן הדיגיטלי מספיק ללקוח כמה שניות כדי להבין היכן הוא נמצא. הוא גולש לאתר האינטרנט, מביט במוצר ובמחיר ומכאן הדרך אל כפתור הוספה לעגלת הקניות ולחזרה לדף הקודם הוא בערך אותו המרחק. אז כיצד אנו בכל זאת מצליחים להזיז את סמן העכבר של הלקוח אל המקום הנכון? בעזרת כתיבת תוכן שיווקי קצר וקולע ש"משביע את העיניים" כמה שיותר קרוב לכפתור ההוספה לעגלת הקניות ופירוט מורחב עם כל הנתונים הטכניים בקטגוריית משנה. השימוש ב"תיאור קצר" ו"תיאור ארוך" הוא לא משהו שהומצא ללא מחשבה, מדובר ב"ווינר" של ממש ובניצול נכון שלו ניתן להגדיל את מחזור המכירות וגם להעניק לגולש, שהפך ללקוח שלנו, חווית קנייה וזאת על מנת שישוב לרכוש אצלנו בעתיד.

אומנות המילה

המילה הנכונה במקום הנכון ובזמן הנכון. לכל מילה בטקסט השיווקי צריכה להיות משמעות הרבה יותר רחבה מאשר "מילוי חלל". לעיתים השימוש במילים מיותרות או בטקסט ארוך ומייגע שמעייף את הלקוחות עלול לגרום לאיבוד שלהם בשלבים מוקדמים. המלל, גם בתיאור הקצר וגם בתיאור הארוך צריך להיות נכון, חלק וכמובן ללא שגיאות כתיב ובצורה מסודרת. דוגמה רעה היא משפטים ארוכים ומעייפים, מילים מודגשות ללא סיבה וחוסר סדר. שימוש באותו הגופן, גודל גופן שווה, מרווח נכון בין השורות ושימוש נכון בפיסוק וניקוד מהווים את ההבדל בין טקסט שגורם לזעזוע ולבין טקסט נעים לקריאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *